Dessa villkor gäller biljetter som säljs i Sveaborg-näthandeln
Biljetter levereras utan dröjesmål till e-post som angives av köparen. Biljetterna betalas direkt med finskt bank- eller kreditkort.
Grunder för att boka om biljetter eller avboka biljetter utan särskilda skäl föreligger inte efter slutfört inköp.
I sjukdomsfall returneras hela biljettpriset, även för samtliga familjen. Läkarintyg behöver uppvisas i sådant fall.
Ifall resan avbokas av rederiet returneras priset eller också kan kunden byta datum för sin bokning. Även i sådana fall där väder eller epidemologiska skäl gör det omöjligt att trafikera på ett säkert sätt returneras full priset till kunden. Andra eventuella ekonomiska förluster kompenseras däremot inte.
Kunden ges i näthandeln möjlighet att boka plats på en specifik avgång. Ifall kunden väljer alternativet där ingen specifik tid angivs måste kunden ta i beaktande att det tyvärr i sådana fall är möjligt att det inte finns plats på just den avgång kunden önskar.
Rederiet är inte ansvarig för att transportera kunder som försenat sig.
Biljetten är en personlig dags-biljett som berättigar till en resa från Salutorget till Sveaborg samt en returresa från dito.
Biljetten gäller ej på andra rederiers fartyg.
Rederiet: FRS FINLAND OY
PL 10, 10301 KARIS
Kundtjänst må-fre (09-15): 0102023780
Kundtjänst enbart på finska eller engelska, men ifall ni absolut behöver service på svenska, be kundtjänsten koppla vidare till rederiets svenskspråkiga VD. I annat fall svarar vi på svenska på e-post.
E-post: info@suomensaaristokuljetus.fi
Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.